02 januari 2013

Kerstperikelen


Dit jaar trekken we er met z’n vijven op uit tijdens de Kerstdagen. Mijn lief, m’n drie kids en ik. Dit jaar daarom geen Kerstnachtdienst op 24 december, geen samenzang met mijn moeder bij het Leger des Heils, geen speurtocht naar lekkere of bewaarde recepten, geen boodschappen doen met m’n broer en geen maaltijd met hem bereiden in de keuken van m’n ouders. Het zal me benieuwen…

De kerstboom staat sinds 8 december op z’n plek. Vorig jaar kocht ik voor een prikkie een nep exemplaar. Hij is wit. En best lelijk. De kids hebben hun uiterste best gedaan de boom te versieren. De oudste heeft uit het blote hoofd een piek getekend, langs de lijnen uitgeknipt en bovenin de boom gehangen. Hij is topzwaar en hangt vooral schuin naar beneden. De slingers vormen een wirwar van lijnen; er is geen structuur in te zien. De ballen hangen vooral op de hoogtes waar zij bij konden en hebben alle kleuren van de regenboog. Niet alleen de rode ballen zijn namelijk tevoorschijn gekomen. Nee, ook de verzameling zilveren en blauwe. Dat geldt trouwens ook voor de slingers. Rode, blauwe en gouden slingers hangen er. Het is een kakafonie kerstboom. Het ziet er niet uit en toch laten we hem precies zo staan.

Als we op vakantie gaan, nemen we twee ieniemienie kerstboompjes mee. Ook nep. Zonder ballen, zonder slingers en zonder lampjes. Het gaat om het idee.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten