02 januari 2013

Huwelijk en samenwonen


Volgens mij is er niet zoveel verschil in een huwelijk of ongehuwd samenwonen. Voordat ik als getrouwde vrouw samenwoonde met mijn lief woonde ik jarenlang ongehuwd met hem samen. Mijn belofte zijn vrouw te zijn veranderde niets aan onze relatie. Het krijgen van kinderen wél. Vanwege die ‘sennsationele’ mysterieuze baby in mijn buik trouwden we. Ik wilde heel graag de naam van mijn man dragen, omdat ik daarmee het gevoel had een gezin te vormen. En ik wilde graag een gezin vormen. Ik wilde me één voelen met hem en de baby die kwam. In de praktijk en nog twee kinderen later doet het me goed mezelf te kunnen voorstellen met dezelfde achternaam als hen. Ik ben blij dat ik getrouwd ben. Maar ook ongehuwd samenwonend hadden we het leven geleefd wat we leven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten