02 januari 2013

Teleurgesteld


Teleurstelling is een gemoedstoestand die ik voel wanneer aan een bepaalde verwachting niet wordt voldaan. Ook wanneer er geen sprake is van een verwachting, maar van hoop, kan ik teleurgesteld raken. Naarmate ik ouder word, neemt de frequentie van mijn teleurstelling af. Ik verwacht en hoop gewoonweg minder.

Met één ding lukt het me na al die jaren echter nóg niet.

Als mijn lief me laat weten hoe laat hij thuis is, bedoelt hij eigenlijk hoe laat hij thuis zou willen zijn. Keer op keer op keer trap ik er in en begin zeker een kwartier voor de ‘afgesproken’ tijd door de ramen heen te turen om te zien of ik al een glimp van hem opvang. Als de ‘afgesproken’ tijd aangebroken is, neemt mijn teleurstelling met de minuut die vordert grotere vormen aan. Pas nadat er zo’n twintig minuten na de ‘afgesproken’ tijd voorbij zijn gegaan, kan ik mijn teleurstelling bij de kladden vatten en de achterdeur uit smijten.

Hopelijk lukt het me over een aantal jaren óók om hiermee om te gaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten