10 december 2012

Verwondering


Gelukkig ben ik het niet verleerd: ik kan me nog steeds verwonderen. Over wolkenpartijen, het zonlicht, de weerspiegeling van het weer in rimpelloos water, over de wind en wat het met alles om ons heen doet, over sneeuw, mist, regen, ijs op de sloot en ga zo maar door. Alle natuurverschijnselen zijn me dierbaar en doen me realiseren dat ik slechts een minuscuul onderdeel van deze aardkloot ben. Het moederschap maakt daar soms het kwadraat van. Want: als mijn kinderen zich verwonderen, verwonder ik me óók. Niet altijd over hetzelfde item, maar dan wél weer over de verwondering van hen. Het is zo puur, zo oprecht, zo gemeend, zo mooi. De honger naar het leren kennen van de wereld om hen heen is groots. En daar mag ik bij zijn! Hoe waardevol is dat?!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten